OK
Warsztaty
Jem dla dwojga, nie za dwoje ♥
Jem dla dwojga, nie za dwoje ♥
24.09.2013
Kobiety w ciąży często słyszą dewizę: "Teraz musisz jeść za dwoje". Dzięki temu, z dnia na dzień przybierają na wadzę. W ciągu 9 miesięcy ich masa ciała zwiększa się czasem nawet o 25, 30 kg. To zdecydowanie za dużo.

Kobieta w I trymestrze ciąży nie powinna zmieniać kaloryczności swojej diety pod warunkiem, że do czasu zajścia w ciążę odżywiała się racjonalnie. Dopiero w II i III trymestrze ciąży wzrasta nieznacznie zapotrzebowanie energetyczne. Wówczas podaż kcal powinniśmy podnieść o 300 kcal. Jest to np.  kanapka z masłem, gotowanym łososiem i warzywami oraz szklanka maślanki. Sami widzicie, że 300 kcal to naprawdę niewiele. Maksymalna podaż energii w tym okresie powinna wynieść 2500 kcal.

Ile zatem powinna przybrać na wadzę kobieta w ciąży? Od 11,5 do 16 kg.

 

Kolejna istotna rzecz. Nie dajcie się odchudzać w ciąży. Masę ciała należy wyrównać przed zajściem w ciąże. Pamiętajcie, że najniższe ryzyko powikłań obserwuje się u pacjentek z BMI < 23. Odchudzanie w ciąży skończy się pozbawieniem mięśni, a nie – jak wszyscy byśmy chcieli – utratą tkanki tłuszczowej. A przede wszystkim, może być to po prostu niebezpieczne.

 

Jaka powinna być zatem dewiza kobiet w ciąży? „Jem DLA dwojga, NIE ZA dwoje” ♥♥♥

                                                                                                                                      

Jesteś w ciąży i nie wiesz, jak powinnaś się odżywiać? Chętnie pomogę Ci zbilansować Twoją dietę. Przejdź do zakładki http://www.dietetyczneinspiracje.pl/Program-Zdrowa-Mama,p10.html. ♥