OK
Warsztaty
Koktajl malinowy ♥
Koktajl malinowy ♥
03.09.2013
Koktajl malinowy? Może nie o północy, ale na drugie śniadanie czy podwieczorek jest wręcz idealny ♥ Sprawdź jakie wartości odżywcze dostarczy Twojemu organizmowi.

Koktajl malinowySkładniki:

  • 70g malin
  • 1 szklanka maślanki, kefiru lub jogurtu
  • 1 łyżka miodu bądź inaczej, w zależności od tego jak słodki ma być koktajl

Całość wystarczy zmiksować i przelać do szklanki i oto powstaje takie cudeńko jak na zdjęciu.

 

Dlaczego warto taki koktajl sobie przygotować? Maliny dzięki dużej zawartości witaminy C działają przeciwwirusowo, a dzięki obecności substancji aspirynopodobnych, maliny mają  działanie napotne i przeciwgorączkowe. Są wartościowe nie tylko latem, ale również zimą w postaci mrożonej. Malin nie powinno zabraknąć w diecie kobiet w ciąży, ze względu na zawarty w nich kwas foliowy. Z uwagi na to, że maliny zawierają znaczną ilość związków purynowych powinny być wykluczone z diety osób chorych na dnę moczanową czy zapalenie nerek. Poza tym to źródło cennych witamin i błonnika.

Nabiał? Idealny dla tych, którzy chcą zrzucić parę kilogramów, ale nie tylko, …a miód ma właściwości antyseptyczne – pomaga w gojeniu się ran. Działa lekko przeczyszczająco, nasennie i koi nerwy. Zachowując umiar, warto stosować go do słodzenia zamiast tradycyjnego cukru, tym bardziej, że jest dwukrotnie słodszy niż cukier.

Przekonałam Was? Mam nadzieje, że tak. Koktajl malinowy pokochacie od pierwszego spróbowania