OK
Warsztaty
Prawidłowo zbilansowana dieta - od czego zacząć?
Prawidłowo zbilansowana dieta - od czego zacząć?
28.05.2013
Aby zapewnić sobie pełnie zdrowia potrzebujesz wielu składników odżywczych. Łącznie, spełniają one niezwykle ważna rolę i są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

*białko – uczestniczą w budowie i odbudowie wszystkich komórek i tkanek organizmu;

*tłuszcze – dostarczają niezbędnej do życia energii i pełnią funkcję budulcową;

*węglowodany – są głównym źródłem energii niezbędnej do codziennego funkcjonowania;

*błonnik – reguluje pracę przewodu pokarmowego, zwiększa uczucie sytości wspomagając proces odchudzania;

*witaminy – pełnią funkcję regulujące biorąc udział w wielu procesach i reakcjach zachodzących w organizmie;

*składniki mineralne – pełnią funkcję regulujące, stanowią także budulec wielu tkanek;

*woda – bierze udział w niemal wszystkich procesach zachodzących w organizmie, transportuje składniki odżywcze i zbędne produkty przemiany materii, utrzymuje stałą temperaturę ciała.

 

Nie ma produktu, ani grupy produktów, która zawierałaby wszystkie powyższe składniki, w takich ilościach i proporcjach, jakie są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Właśnie dlatego, tak istotna jest różnorodność spożywanych produktów, ponieważ każdy z nich dostarcza innych, ale również cennych składników odżywczych.

 

Podsumowując, w naszej całodziennej diecie powinny znaleźć się następujące produkty:
*zbożowe
*warzywa i owoce
*mleczne
*mięso, drób, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych i orzechy
*tłuszcze

 

ZDROWA DIETA TO UROZMAICONA DIETA!

 

 

*informacje zaczerpniętę z Instytutu Żywności i Żywienia